می گویند یزید لعنه الله علیه به هر نفر از تاثیر گذاران شهر کوفه ۳۰ هزار دینار طلا داد تا از امامشان دست بکشند ، هر دینار چهار و نیم گرم هست و هر گرم طلا ۹۶ هزار تومان یعنی به هر نفر به پول امروز چیزی نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان داده شد تا دینشان را بفروشند ، براستی شما اگر با چنین پیشنهادی مواجه می شدید چه می کردید؟

9 Comments

  1. محمد امین نایبی says:

    نمی دانم خدا میداند و خدا میخواهد. انشاا… که خدا بخواهد و ما نیز بتوانیم. البته در زمان امروز افرادی را میبینیم که به کمتر و کمتر از اینها دینشان را میفروشند و دنیا را میخرند. میتوانیم خود و نفس خود را در دنیای امروزی مورد بررسی قرار دهیم. آیا حاضریم حرف حق بزنیم؟ آیا برای گفتن حق ترسی از دست دادن پست و مقام خود نداریم؟ آیا به بهانه تقیه کردن از ناحق پیروی نمیکنیم؟ آیا دوستدار حضرت ولی عصر هستیم؟ آیا حاضریم اکنون از همه چی خود بگذریم برای امام زمان؟ آیا برای امام زمان عج و ارادت به ایشان مود استهزا قرار گرفته ایم؟ آیا برای دوست داشتن ایشان هزینه ای داده ایم؟ آیا هر روز او را شاهد و ناظر بر اعمال خود میبینیم؟ آیا جمعه ها منتظرش هستیم و صبحش ندبه میخوانیم؟؟؟؟ آیا با شنیدن نامش دلمان میلرزد و چشمانمان تر میشود؟؟ و هزاران آیای دیگر. اما اگر جواب همه اینها مثبت باشد باز هم معلوم نیست؟ اما از خدا میخواهم که مرا از سربازان حضرتش قرار دهد گرچه تمامی دنیا مقابلمان بایستند؟
    چند جمعه گذشتی زخوابت؟ چه اندازه در ندبه ها زاری آری؟…..
    الهم عجل لولیک الفرج و التماس دعا

  2. والا بنده از حساب و کتاب این ارقام ناتوانم و تعداد صفرهای گوشی موبالم نیز این رقم ها جا نمشود. حتی ثروت تمامی اقواممان را هم جمع ببندیم این رقم نمی شود. اما جناب کبودوند خودتان هم خوب می دانید که در همین مجموعه شهرداری و شورای شهری تحت امر شهرداری، بیش از ۵۰% نیروهای شاغل در شهرداری هر یک به فرآخور جایگاهشان از کوچک تا درشت، دینشان را به خیلی خیلی کمتر از این ارقام می فروشند و برای تمامی آنها توجیه می آورند. البته بنده حساب پیمانکاران و شبه پیمانکاران را فعلا جدا کرده ام. که اگر آنها را به این ارقام اضفه کنیم که واویلا…
    بنده پس از ۵ سال فعالیت در مجموعه شهرداری می توانم بگویم که دقیقا همین طور می باشد.
    البته عده ای معلوم الحال که “پست سازمانی در سازمانها دارند” که هویتشان بر همگان آشکار است که کلا بحثشان را نکینم بهتر است.
    گویی سازمانهای شهرداری را کنترات برداشته اند.
    از ۱۰۰ هزار تومان تا هر جا که تیغشان ببرد.

  3. می بینید کاربران محترم!!!نوشته بالا ققط می پرسد : براستی شما اگر با چنین پیشنهادی مواجه می شدید چه می کردید؟ حالا همه ازگفتن واقعیت هراس دارن و مسئولانی را زیر سئوال می برند که هیچ ربطی به سئوال ندارند.اصلا ببخشید هرکسی هر کاری می کند گناه و ثوابش به خودش.خودت را که خوب می شناسی!!؟ حداقل شجاع باش و دیگران را وسط نکش.یا بگو به این مبلغ امامت را می فروشی یا نه!!؟مغللطه بازیدرنیاورید!!!!!خواهشا!!!

    1. حامد کبودوند says:

      خداوند به عظمت امام حسین (ع) بر تمام کسانیکه در مسیر آن امام همام گام برمیدارند مغفرت خود را عطا نماید

  4. مامان ثنا says:

    مگه همین الان ۱۳ میلیارد بدن و بگن یه کلمه نازک تر از لیاقتش نثار سیدعلی کن انجام میدیم؟
    کل یوم عاشورا

  5. بله باید در اون زمان بود ولی فرض کنید الان با وجود امام زمان (عج) و نایبش واقعا چنین پیشنهادی به شما شد؟ هرچند الان برخی اقلابیون قدیمی مثل اکبر گنجی دقیقا پاسخ دادند و وجود نازنین قطب عالم امکان را منکر شدند برای چند روز اقامت و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *