* من باز به همه این آقایانی که می‌خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاین مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌کنم که برگردید به اسلام، برگردید به قانون ، برگردید به قرآن کریم ،‌ بهانه درست نکنید که اسباب این بشود که شما همه به انزوا کشیده بشوید. من به بسیاری از شما علاقه دارم و میل دارم که همه به قانون عمل کنند و همه در جای خود باشند و چنانچه این‌طور نباشد،‌ مسئله طور دیگر خواهد شد. (صحیفه امام جلد ۱۴ صفحه ۴۱۵)

*نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها ، مردم ۱۶ میلیون تقریبا یا یک قدری بیشتر رای دادن به قانون اساسی. مردم که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛ هر کس از هرجا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم ،‌ من قانون اساسی را قبول ندارم ،‌من مجلس را قبول ندارم ، من رئیس‌جمهور را قبول ندارم ، من دولت را قبول ندارم. نه ! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ،‌ ولو برخلاف رای شما باشد. باید بپذیرید، برای این‌که میزان اکثریت است ؛ و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست ، میزان است که همه باید بپذیریم.
(صحیفه امام جلد ۱۴ صفحه ۳۷۸)

* اگر یک جایی عمل به قانون شد و یک گروهی در خیابان‌ها برضد این عمل بخواهند عرض اندام کنند،‌ این همان معنای دیکتاتوری است که مکرر گفته‌ام قدم به قدم پیش می‌رود،‌ این همان دیکتاتوری است که به هیتلر مبدل می‌شود انسان،‌این همان دیکتاتوری است که به استالین انسان را مبدل می‌کند. اگر قانون در یک کشوری عمل نشود ، کسانی که می‌خواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده‌اند یا به صورت آزادی و امثال این حرفها. اگر همه این آقایان که ادعای این را می‌کنند که ما طرفدار قوانین هستیم ، این‌ها با هم بنشینند و قانون را باز کنند و تکلیف را از روی قانون همه شان معین کنند و بعد هم ملتزم باشند که اگر قانون برخلاف رای من هم بود من خاضع‌ ام ، اگر بر وفاق هم بود من خاضع‌ام ،دیگر دعوایی پیش نمی‌آید؛ هیاهو پیش نمی‌آید.
(صحیفه امام جلد ۱۴ صفحه ۴۱۵)

* قانون معنایش این است که{ همه} چیزها {را} به حسب قانون اسلامی ، به حسب قانون کشوری که منطبق با قوانین اسلام است ، همه را ،‌وظیفه‌اشان را قانون معین کرده‌. بعد از این که قانون وظیفه را معین کرد ، هر کس بخواهد که برخلاف او عمل بکند، این یک دیکتاتوری است که حالا به صورت مظلومانه پیش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پیش خواهد آمد و بعد این کشور را به تباهی خواهد کشید و این کشور وقتی به تباهی کشیده شد و این مردم متفرق و مختلف با هم شدند ، این همان وظیفه ای است که برای ابرقدرتها باید انجام بدهد این آدم انجام داده،‌ ولو خودش نمی فهمد، اگر بفهمد که دیگر مصیبت بالاتر است،‌لکن خودشان ملتفت نیستند.
(صحیفه امام جلد ۱۴ صفحه ۴۱۵)

25 Comments

  1. چقدر وقت گذاشتی تا اینا رو پیدا کنی؟ تو نماینده مردم در شورا هستی یا تاریخ دان یا مفسر سیاسی و یا مسئول حفظ و آثارامام؟
    —————–
    چقدر جالبه!! مدعیان “دانستن حق مردم است” از اینکه کسی می داند چقدر عصبانی می شوند.
    حامد کبودوند

  2. روزی ۱۰۰ مرتبه بنویس: احمدی پینوشه ایران شیلی نمیشه. آفرین عزیزم. اگه پسر خوب باشی قول می دم که برات یک ریش تراش خوب برات بخرم 😉
    ——————
    فعلا که شما به لگن یخ بیشتر احتیاج دارید چون یه جاتون بدجوری سوخته.!!
    حامد کبودوند

  3. آقای کبود وند امام در جریان اتفاقات مکه گفت اگر ما با امریکا رابطه برقرار کنیم با عربستان رابطه برقرار نمی کنیم . ولی بعد به نظر ایشان عمل نشد و بین ایران و عربستان رابطه برقرار شد . یا حتما مستحضر هستید که امام دخالت نیروهای نظامی اعم از سپاه و ارتش را در سیاست منع نمودند حال انکه سپاه و بسیج به طور علنی وارد انتخابات و از یک نامزد خاص طرفداری می نماید .حال سئوال من این است شما چرا به همه ی حرف های امام عمل نمی کنید و فقط جاهایی که به نفع شما هست اسم امام را پیش می کشید .
    ————-
    لطفا صحبتهای امام را تحریف نکنید ! امام (ره) هرگز از ارتباط حرفی نزدند بلکه فرمودند ما از ملک فهد و آل سعود نخواهیم گذشت. در ضمن سپاه وبسیج هم از متن توده های این ملت هستند و تا هنگامی که در روند برگزاری انتخابات دخالت نکرده اند می توانند نظر خود را بیان کنند. آیا شما اعتقاد دارید سپاهی و بسیجی حق رای ندارد؟
    حامد کبودوند

  4. باید به این نتیجه رسید که امثال مثل شما اصلاح ناپذیرید. به آغوش توده مردم برگردید.
    ————–
    توده مردم کسانی هستند که قاطعانه در ۲۲ خرداد ماه گفتمان امام (ره) و انقلاب را انتخاب کردند و دشمنان مغرض را که با دستکش های مخملی چنگال های خون آلود خود را پنهان کرده اند را شناختند.
    حامد کبودوند

  5. صدای الله اکبر مردم روی پشت بام ها رو می شنوی؟ این صدای عدالت خواهی مردمه. امیدوارم که نگی اینا نواره که جوابشو خوب می دونی چیه.
    ————–
    عدو شود سبب خیر .خدا را شکر که برنامه های ماهواره ها هم تبلیغ تکبیر می کنند کسی که فریاد دشمن شکن ۲۴ میلیون ایرانی را در ۲۲ خرداد نشنود چگونه می خواهد با تکبیر حرف بزند.؟
    حامد کبودوند

  6. چشم سردار رادان روشن ! میبینم که ماهواره هم داری ! اگه مردی آدرس خونتو بده تا سردار رادان یه سر بیاد ببینه که تو خونه بچه حزبل ها و یا به قول خودشون ارزشی چطور ادوات نامشروع و غیر قانونی رواج پیدا کرده
    ————
    البته توهم شما از بعد از ۲۲ خرداد خیلی بیشتر شده احتمالا اینهم از توهمات شماست ولی اگه بگید چجوری میشه فهمید یه کسی ماهواره داره یانداره خیلی خوبه.
    حامد کبودوند

  7. تو وب سایت یک کدی بنویس که هروقت نوشتی ۲۴ میلیون تبدیل کنه به عدد ۵ میلیون. اینجوری هم دل تو خوشه و هم اینکه به شعور کاربران توهین نمیشه. با تشکر
    ———————
    توهین اونی انجام می ده که نمی خواهد حضور پرشکوه این ۲۴ میلیون را ببیند .
    حامد کبودوند

  8. در مورد پاسخ اول متذکر می شوم که به کشور عربستان (منطقه حجاز) می گویند عربستان سعودی . یعنی این مکان فعلا متعلق به خاتدان آل سعود است و نوع حکوت داری آن پادشاهی است و اگر شما قصد هر گونه مراودت با این کشور را داشته باشید با خاندان آل سعود طرفید .
    در مورد پاسخ دوم نه هیچ اشکالی به اظهار نظر فرد بسیجی و سپاهی (که این افراد به نظر بنده حق بزرگی به گردن ما دارند) نیست . منظور امام دخالت نکردن افراد نظامی در امور سیاسی است چه اینکه این افراد با داشتن امکانات و امتیازات خاص باعث این خواهند شد که کفه ترازو در انتخابات به نفع دیگری سنگین شود . آقای کبودوند همه می دانند که سپاه و بسیج در انتخابات گذشته و این انتخابات به شدت از یک نامزد(آقای احمدی نژاد) طرفداری کرد . عمل نکردن به وصیت نامه امام بیشتر از جانب دوستداران امام است تا یک شهروند معمولی .
    ————-
    دوست عزیز
    اول اینکه در زمان خود امام (ره) دوباره سفر حجاج به عربستان از سر گرفته شد و این مراوده از نگاه شما در همان زمان از سر گرفته شده و تا کنون ادامه دارد ولی روابط ایران و آل سعود مشخص است.
    دوم اینکه کجا و از کدام امکانات سپاه و بسیج کفه ترازوی انتخابات را سنگین کرده اند جز آنکه بسیجیان و سپاهیان به هر کسی که خواستند رای دادند .!
    حامد کبودوند

  9. جناب آقای کبودوند یکی از صفات جالب شما که بنده را شیفته شما کرده یک دندگی تان و عدم قبول واقعیت است. اینکه ته دلت می دانید که احمدی نژاد ۲۴ میلیون رای نداشت شکی نیست اما تاکید شما بر یک امر اشتباه هم کار درستی نیست. امام حسین فرموده است که اگر مسلمان نیستید لااقل آزاده باشید. بنده هم به عنوان برادر بزرگتر شما این نصیحت را دارم که حداقل آزاده باش و کورکورانه از شخصی که حتی حاضر نیست مخالفان خود را به عنوان یک انسان قبول کند ،حمایت نکن. همه بندگان خداوند هستیم و عنوان خس و خاشاک عنوان درستی نیست. آقای کبودوند حاکمی که به مردم دروغ بگوید دیگر اطاعت مردم از ان غیر مشروع است.
    ——————-
    تهمت زدن و دروغگو خطاب کردن کار سختی نیست ولی سوالم اینست که چگونه شما از ته دل ما خبر دارید، خوبست که خودتان هم می گویید آزاده باشید ، چطور وجدانتان اجازه می دهد به انتخاب مردم توهین کنید و حضور ۲۴ میلیونی آنها را ندیده بگیرید.؟
    حامد کبودوند

  10. خدا به تو کمک کند.تنها خداوند می تواند تو را از عمق چاه های نادانی و فلاکت و جهل نجات دهد.
    ———–
    به آمریکا بگوئید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.!!!!!
    حامد کبودوند

  11. می تونم بپرسم که جهالت و نادانی شما چه ربطی به عصبانیت آمریکا داره؟
    ———–
    کسی که عصبانی است فرق بین جهل و عقل را نمی داند، مثل …
    حامد کبودوند

  12. آقای کبود وند مثل اینکه شما مصر هستید که سپاه و بسیج در انتخابات دخالت نمی کند . داوری من و شما ممکن است به خاطر علایقمان کمی با واقعیت فاصله داشته باشد . من داوری در این مورد را به خدا و مردم فهیم واگذار می کنم . در مورد رابطه ایران و عربستان اظهار نظر امام مثل اظهار نظر ایشان در مورد جنگ ( اگر این جنگ ۲۰ سال طول بکشد ما ایستاده ایم ) تغییر مسیر داد و ایشان از نظر خود بازگشتن .
    —————-
    امام (ره): جنگ ما جنگ عقیده است نه سرزمین.
    من هم معتقدم مردم فهیم ایران بدرستی قضاوت می کنند همانگونه که در ۲۲ خرداد با رای ۲۴ میلیونی خود نشان دادند به چه کسی علاقه دارند.
    حامد کبودوند

  13. برای آرامش اعصابت از الله اکبرهای مردم موقع خواب چند بار بشمار: ۲۴ میلیون-۲۳ میلیون- ۲۲ میلیون ……….. ۶ میلیون- ۵ میلیون
    ——————
    ۳۰ سال است که الله اکبر مایه آرامش و افتخار ماست شمائید که از حضور ۲۴ میلیونی امت حزب الله به توهم افتاده اید.
    حامد کبودوند

  14. در ضمن آقای مهندس میشه رابطه روبرو رو اثبات کنید؟ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰
    =۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰
    ————
    برای کسی که انتخاب ۲۴ میلیون ایرانی فهیم را نفهمد جواب چه سود دارد؟ به دامان ملت بازگردید.
    حامد کبودوند

  15. با سلام
    برداشت شخصی من از حکومت اسلامی آنگونه که در تواریخ از صدر اسلام آمده این است که حکومت اسلامی بر پایه دموکراسی بنا نشده یعنی دموکراسی صرف نیست غالباً
    پیامبر دستور میدادند و مسلمین اطاعت میکردند و در بعضی موارد مانند جنگ خندق شورای موقتی تشکیل میشده و حتی در این شوراها نظر پیامبر را عوض میکرده اند.
    داستان خواستن محصول خرمای یک سال مدینه توسط مکیان در جنگ خندق و قبول پیامبر و آمدن انصار پیش پیامبر و تغییر عقیده آن حضرت و ادامه داستان بیانگر دموکراسی به شیوه امروزی نمیتواند باشد.

  16. چقدر میگوئید ۲۴ میلیون ۲۴ میلیون …….
    من فکر میکنم اینقدر این کلمه را گفته اید در خواب هم تکرار میکنید . اولا که حضور مردم در انتخابات بیش از ۴۰ میلیون نفر بوده و نه ۲۴ مییلیون !!! دوما که چه اصراری است شما به تمام نظرات آن هم این همه مقزضانه جواب بدهید ؟؟!!!!!! مردم کشور ما فهیم ، با هوش و آزاد هستند و حق دارند نظر خود را بگویند ، شما وبلاگ درست کرده اید برای ابراز نظر خود و دریافت نظر دیگران ؟ یا برای کشمکش ؟؟ !! به نظر می آید روحیه جنگ طلبی شما بیش از سیاست مداریتان باد . واققعا جای تأسف است استاد !!!!!
    ——————–
    ضمن تبریک مجدد بواسطه کسب رای ۲۴ میلیونی دولت دهم که در طول ۳۰ سال انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است باید عرض کنم صحبت شما نقض غرض است. بالطبع من در اداره وبلاگم مختارم و تا وقتی که منطبق بر اصول اخلاقی و قانونی اظهار نظر می کنم نباید کسی از این موضوع دلخور شود.
    شاید اگر شما از حجم نظراتی که در قالب توهین و فحاشی در این وبلاگ نوشته می شود و منتشر نمی شود مطلع بودید شاید بگونه دیگری اظهار نظر می کردید.
    در فضای مجازی مدعیان دروغین اخلاق و سیاست کم نیستند
    حامد کبودوند

  17. فدايي وطن says:

    امروز برادر و خواهرهای ما رو تو تهران لتو پار کردید. انتقلام خونهای ریخته شده رو از تک تکتون می گیریم. منتظر باش
    —————
    اولا من امروز قزوین بودم ، ثانیا با رعایت قانون همه در امنیت خواهند بود
    حامد کبودوند

  18. مهدی آهنی says:

    برای کسانی که ادعای روشنفکری دارند متاسفم.
    بهتر است دست از تعصب بیجا نسبت به آقای موسوی بردارند بسیاری از کسانی که به ایشان رای دادند خودشان هم او را قبول ندارند تنها به دلیل مشکلی که با احمدی نژاد داشتند به ایشان رای دادند . شما که به رای خودتون اعتقاد ندارید صحبت نکنید!
    بهتره به جای اینکه آراء موسوی از افرادی که تو خیام و خیابون های اطراف هستند بشمارید یه سری به کل شهر بزنید .(مردم با این رقاص بازی ها جذب کسی نمی شوند و بسیاری به دلیل اینکه می خواستند ایشان رای نیاره دعا میکردند)
    بهتره از دوستانتان بپرسید تو ستاد آقای موسوی میزان اراء ایشان در قزوین رو .
    بهتره به روستاها سر بزنید و ببینید چند درصد مردم به ایشان رای دادند چرا چراغ عقل خودتون رو خاموش کردید اگر فرض بر حرف افرادی بزاریم که تو ستاد ایشان بودند ۷۵ از افرادی که در روستاها هستند به آقای دکتر احمدی نژاد رای دادند.یعنی از ۱۳ میلیون تقریبا ۱۰ میلیون در روستاها به ایشان رای دادند .
    پس به جای گفتن اون نامه مسخره که امسال مخملباف اون رو نشون می دند و اگه بی طرفانه به اون نگاه کنی واقعا مسخره به نظر میاد(با اون آراء باطله ،کافیه با آراء باطله انتخابات قبلب مقایسه کنید،البته دلایل زیاده) به مسیر عقل برگردید ودست از هیجان و جوگیری دست بردارید.

  19. واقعا جای دلسوزی داری برادر خیلی خیلی کوچک !!!!!!
    —————–
    از لطف شما ممنونم ، نویسنده خیلی خیلی محترم !!!!!!!
    حامد کبودوند

  20. امنیت؟ یک امنیتی براتون درست کنیم که روش یک وجب خون باشه. ۳۰ سال ساختیم-سکوت کردیم- مدارا کردیم- ۳۰ ساله تو سرمون زدید. اما الان کارد از استخوان هم رد شد شده . انتقام خونهای ریخته شده رو از امثال مثل تو و رهبرت و کودتاچیان خواهیم گرفت. بهتون توصیه می کنیم که دنبال سوراخ موش باشید
    —————-
    خوانندگان محترم نظر بعدی را حتما ببینید
    حامد کبودوند

  21. آنتي دييكتاتور says:

    امنیت؟ یک امنیتی براتون درست کنیم که روش یک وجب خون باشه. ۳۰ سال ساختیم-سکوت کردیم- مدارا کردیم- ۳۰ ساله تو سرمون زدید. اما الان کارد از استخوان هم رد شد شده . انتقام خونهای ریخته شده رو از امثال مثل تو و رهبرت و کودتاچیان خواهیم گرفت. بهتون توصیه می کنیم که دنبال سوراخ موش باشید
    ——————
    اولا این غلطا به شما نیومده ، ملت شریف و فهیم ایران در چشم برهم زدنی امثال شماها را نیست و نابود می کند اگر بخواهید به این مملکت و نظام و رهبری تعدی کنید.
    ثانیا تو که جرات ندارید اسمت را بگویی و با اسامی مختلف یک نظر را می نویسی معلومه که به اندازه موش هم جرات نداری(خوانندگان محترم ، این نظر و نظر قبلی را که با دو نام متفاوت ولی از یک IP نوشته شده را ملاحظه فرمائید)
    حامد کبودوند

  22. متاسفانه چشم شما نسبت به حقایق کور شده.همین مامورین و بسیجیان هار شده چنان از ته دل و با قصاوت و با دستور رهبری به مردم حمله ور می شوند که صهیونیستها به فلسطینیان روا نداشتند،ای کاش تصاویر واقعی حمله ور شدن ۵ مامور بیشرف را می دیدی(البته می بینی ولی چشمانت از پوچی پر است)تا اینگونه قضاوت نکنید.بهر حال خداوند شاهد بر اعمال و رفتار است و مطمئنم همانطور که شاه نتیجه اعمالش را دید شما هم خواهید دید.
    ———————-
    چشم ما کور شده یا شما که ندیدید چگونه اراذل و اوباش افرادی را که تنها محاسن بر صورت داشتند مجروح و مصدوم کردند ، اگر فیلم های صدا و سیما را ساختگی می دانید یه سری به بیمارستانهای تهران بزنید تا بفهمید چه کسی حقایق را نمی بینید.
    مطمئن باشید ملت فهیم ایران تفاوت علف هرز و گیاه ریحان را می دانند.
    حامد کبودوند

  23. سلام
    احساس می کنم شما در عرصه اینترنت دوستان زیادی ندارید شاید به خاطر مواضع شما در دفاع از دولت نهم است که این امر نا معقولی نیست هر کس حق دراد پیرو یک گروه باشد .
    دفاع از یک گروه نباید با چشم بستن به واقعیات باشد
    موفق باشید
    ——————–
    احساس می کنم احساستون غلط است و البته این امر معقولی است در ضمن نادیده گرفتن انتخاب ۲۴ میلیون ایرانی چشم بستن روی واقعیات است.
    حامد کبودوند

  24. آقای کبودوند…امثال شماباچاپلوسی به جایی رسیده اند….
    ——————–
    نویسنده محترم بیان دیدگاه ها و نظرات با چاپلوسی فرق دارد . در ضمن حضور در جایگاهی که با رای مردم مشخص می شود نیاز به چاپلوسی ندارد.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *